jump to navigation

Verslag: Workshop & Gastcolleges (Kris) juni 25, 2009

Posted by Krizzii in Documenten.
Tags: , ,
trackback

Workshop impressie
Ik had een workshop van Jan Paul van IN10 gehad over interactieve merkcommunicatie. Omdat ik de minor crossmedia doe, vond ik het verhaal van deze gastspreker bijzonder interessant. Hij had goede en leuke voorbeelden van concepten die ze hadden uitgewerkt, die duidelijk illustreerden op wat voor manier zij dachten. Ik heb over één concept zelf een presentatie gehouden bij crossmedia. Dat ging over de campagne van Tefal: Pan in het Land:


In het tweede deel van de workshop mochten we zelf aan de slag. We moesten in groepjes een concept/experience voor een bepaald product bedenken. In ons geval kregen we een doosje kaasjes van La Vache Qui Rit. We hebben daarvoor wat leuks bedacht dat speciaal gericht was op kinderen, nl. een superkoe die het boegbeeld van La Vache Qui Rit moest gaan vervangen en tevens zijn eigen animatieserie op Nickelodeon heeft. Ik mocht het concept presenteren.

Review gastcolleges
Wat de colleges betreft, vind ik ze in het algemeen van vrij goed niveau. Ze zijn erg divers en meestal interessant. Jammer is dat er in deze helft van het jaar enkele presentaties werden herhaald van het vorige half jaar waar ik al heen was geweest. Ik had liever nieuwe gastsprekers gezien.
Wat me is bijgebleven waren de grids van Bas Leurs: zijn interessante verhaal en de handige afmetingtruckjes wakkerde mijn interesse voor deze tak van design erg aan. Ik was ook bij de presentaties van James Boekbinder en die over het creëren van goed ideeën. Die konden mij wat minder boeien. Het laatste gastcollege over 3D-interface design was wel weer heel nieuw en daarom leuk. Vooral het verhaal over de manier waarop men bij bedrijven als B&O te werk ging, viel mij erg in de smaak.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

